סגנונות עיצוב למטבח

בכתבה הקודמת בנושא מטבחים התמקדנו בתכנון מטבח מבחינה פונקציונלית, שיהיה נוח לעבודה. לאחר שחשבתם, התייעצתם ותכננתם את המטבח המותאם בדיוק עבורכם, מה שנשאר זה לבחור את  הסגנון שהכי מדבר אליכם וייתן את התחושה הכי נעימה ונינוחה לבלות בו.

 

זה הרי המקום שבו מארחים את המשפחה והחברים, וזה החלל שמספר לנו על אופי המשפחה המתגוררת בבית. לכן, מטבחים מעוצבים הפכו למשהו מבוקש ביותר, כאלה עם מראה ייחודי ולא סטנדרטי.

אז אחרי שתכננו את המטבח, הגיע הזמן לחלק הכיפי - לבחור עיצוב מתאים.

בכתבה זו נציג בפניכם 5 סגנונות שונים. מה אתם הכי אוהבים? כתבו לנו בתגובות. 

 

תחום המטבחים עבר שינויים רבים בשנים האחרונות ויש דגש על נוחות ופרקטיקה באמצעות פתרונות חדישים, יעילים וזמינים לכל כיס. גם בנושא האסתטי יש מגוון פתרונות יצירתיים כמו שילוב של זכוכית צבועה, שיטות צביעת עץ שונות וכד'.  

בחרנו לתת לכם טעימה קטנה על הסגנונות המובילים היום בתחום, בסופו של דבר כל אחד מתחבר לסגנון שונה בהתאם לאופיו ולסגנון שאר החללים בבית.  

המטבח המודרני  

אחד העיצובים המבוקשים בקרב הישראלים. במטבח המודרני הדגש יהיה על קווים ישרים, עיצוב עכשווי, חלק ונקי ככל שניתן. יש בו שילוב של אלמנטים ותוספות מתכת וזכוכית עם עץ מעובד וחלק.

הארונות ללא מסגרות ומעוצבים כמשטח חלק עם ידיות אינטגרליות. חיפוי הארונות לרוב יהיה מחומרים סינטטיים כמו פורמייקה או פורניר בצבעים שונים.

הקירות מחופים במשטחי זכוכית מדוגמת או חלקה או בשיש בעל מראה קר.  הסגנון הזה משדר קידמה וחדשנות, הוא משקף את אופיים של הדיירים וסגנון חייהם. המוטו הוא פונקציונליות ויעילות, תוך שמירה על מינימליות הכרחית.

המטבחים המודרניים לרוב לא משמשים בעיקרם לבישול ואכילה, הם פתוחים ונחשבים לחלק מהעיצוב של הבית כולו ולכן ההתייחסות אליהם היא בהתאם. פחות נראה תצוגה של כלים ויותר משטחים נקיים לעין ככל האפשר השומרים על הסגנון. ניתן לאזן את המינימליסטיות עם גופי תאורה מעניינים ופריטי עיצוב משלימים כמו שעון קיר או צמחיה.  

 

מטבח מודרני. תכנון ועיצוב פנים: כרמית גורש סטודיו לעיצוב ואדריכלות פנים בשיתוף נטע וינר , צילום - אור מני

 

מטבח כפרי  

גם המטבח הכפרי הוא פופולרי בקרב הישראלים. בסגנון הכפרי יש ניצול חומרי גלם טבעיים ועיבוד מינימלי שלהם, יש ניסיון לשמור על תכונותיו הטבעיות של החומר – עצים מלאים ומשובחים, אבנים ולבנים שאינן מעובדות או מעובדות קלות, בדים טבעיים, עור טבעי וכד'.

יש שימוש בצבעים חמים ופסטורליים (לרוב בוחרים בצבע השמנת), פיתוחים בעץ ופרזולי מתכת בעלי נוכחות. השימוש בעיקר בעץ מלא ובטקסטורה חשופה. העץ המלא הוא אחד החומרים המומלצים לבניית מטבחים, הוא חזק יותר אבל בהתאם גם יקר יותר.

הסגנון הכפרי הוא דומיננטי מאוד, יש בו אמירה אישית שאי אפשר להתעלם ממנה. לעיתים מעדנים מעט את הסגנון בשילוב אלמנטים מודרניים ואווריריים יותר.

 

מטבח כפרי. מוטי לטי - נגרות בהתאמה אישית. צילום: שרון צרפתי

 

מטבח איטלקי  

אז מסתבר שהאיטלקים עושים עוד דברים טובים חוץ מפסטה ופיצה!

המטבח האיטלקי הוא פשוט ואלגנטי, נחשב ליפה ומעוצב במיוחד. זה שילוב של מטבח מודרני עם מטבח כפרי. יש בו חריטות וגילופים על גבי הארונות יחד עם טקסטורה וצבעים שמעניקים להם את המראה המיוחד שלהם. לרוב עשוי מעץ מלא ואיכותי, הוא חמים ומזמין, רחב ידיים, ומלא בעיטורים ייחודיים. הצבעים השולטים בסגנון זה הם בגווני תכלת, אדום, צהוב, ושמנת.  

זה מטבח יוקרתי ופונקציונלי, ארגונומיה היא מילת המפתח והוא מותאם לסגנונות עבודה שונים.  יש  דגש רב על מקומות אחסון בהתאם למשטחי העבודה, אפשרויות אחסון לשליפה מהירה כמו תליית מחבתות וסירים מעל ל- "אי" במרכז המטבח ועוד.

 

מטבח איטלקי

 

שני הסגנונות הבאים פחות מבוקשים בישראל, הם מתאימים יותר לבתים והמטבחים הגדולים באירופה וארה"ב, הם גדולים מאוד ופחות מתאימים לטמפרמנט הישראלי 

 

מטבח אנגלי  

אנגליה כמו אנגליה זה תמיד קלאסי ומסורתי בכל הקשור לעיצוב וכך כמובן גם המטבח האנגלי.  הוא משדר קלאסיות, אלגנטיות, ויוקרה, הוא פשוט וללא גימיקים, מאופיין בהרבה עץ, עם גימורים קימורים וידיות מעוצבות, יש דגש על אלמנטים קישוטיים רבים ומלא בפרטים קטנים, גילופים ופיתוחים.  לרב במרכז המטבח קיים "אי" שעשוי מעץ ומשמש כמשטח עבודה ואחסון נוסף.

צורתו השמרנית והמסורתית יותר היא בגוונים כהים של חומים עם פיתוחים וגילופים חזקים בדלתות הארונות ובפרזול, וצורתו המודרנית יותר תהיה מעץ בהיר וקווים נקיים יותר.

 

מטבח אנגלי

 

מטבח אמריקאי

כמו כל דבר אחר באמריקה האמריקאים חושבים שגדול יותר = טוב יותר.
     

המטבח האמריקאי הוא רחב ידיים כך שהוא מתאים לבתים גדולים או לדירות שבהן מוקדש מרחב גדול למטבח. הוא עשוי לרב מחומרים מעולים שמחזיקים מעמד שנים רבות, יש שימוש נרחב בעץ ובחומרים טבעיים ולא מעובדים יותר מידי. המרחב הגדול מאפשר להוסיף פתרונות אחסון רבים ומתקדמים כמו ארונות עמוקים ורחבים יותר מהסטנדרט, שמחוברים להם כמובן מדפים נשלפים, מגירות עם חוצצים ומנגנונים ייחודיים להקלה ויעילות גישה לכל מקום. הכיורים עמוקים ובנוסף יש אמירה מרשימה מאוד לחלקי הפרזול והברזים שהם יפים וחזקים. גם במטבח האמריקאי יהיה לרב משטח עבודה במרכז המטבח "אי" המאפשר יותר נוחות בזמן העבודה ומקום אחסון נוסף.

 

מטבח אמריקאי